Symmetri

08Aug10

Jag gillar bilder med hög kontrast, mycket svärta, uttalad skärpa och symmetriska kompositioner. Veckans tema i Fototriss är just symmetri. Här är mina tre bilder:

Spegling

Escalator

Time



15 Responses to “Symmetri”

  1. 1 lilalili

    Din mittersta bild är min favorit här hos dig idag…den trappan åker jag förhoppningsvis på i morgon.

  2. Absolut väldigt, väldigt läckert! Bravo!

  3. 3 Pialotta

    Riktigt vackert i dina symmetriska bilder:)

  4. Väldigt mycket symmetri du fångat . Gillar verkligen den här typen av bilder så snygga,stilrena och enkla, helt enkelt klockrena bilder till dagens ämne. Måste kika vidare på din blogg nu. =)

  5. 5 "Peking" Ulf

    Finfint!

    #1 tilltalar mitt öga (särskilt den lilla speglingen, av dig?).

    Lite träligt att Arkland har insomnat, lr?

  6. Tack för era kommentarer! Kul att ni gillar mina bilder och besöker denna sparsamt uppdaterade blogg.

    @”Peking” Ulf: Det är ju Flickr som gäller numera. Men visst är det kul att se någon välja ut några bilder bland sina hundra- eller tusentals bilder i fotoströmmen. Jag försöker välja ut de av mina egna som jag gillar till min fotoblogg (som kanske är lite väl pretto) – http://ulfbodin.wordpress.com/.

  7. Färger, kontraster och reflektionen i första bilden gör detta till en riktigt fin triss, vältänkt och fotograferat. Grattis!

    http://bit.ly/Triss103

  8. 8 Ma.links

    Fantastiskt fina bilder.

  9. Härliga bilder och grabbarna som funderar över tiden blr min favorit även om rulltrappan är läcker!

  10. Mycket proffsiga bilder! Nice!

  11. Att få äkta symmetri i bilderna är väl inte alldeles enkelt, men du har ju lyckats fånga en del symmetriska inslag i dina. Snygg triss.

  12. 12 Bibbi

    Mycket snyggt! Jag gillar också bilder med ordentlig kontrast. Kan inte välja någon favorit utan alla tre är suveräna.
    /Bibbi

  13. 13 Carita

    gillar dina bilder, riktigt snygga. de tål att tittas länge på. Den första är suverän.

  14. Tack igen för era kommentarer! Riktigt roligt.

    Den översta bilden har tagits mot väl på Flickr och även fått lite uppmärksamhet utanför: http://mykriteek.com/reflection-by-ulf-bodin-sweden


  1. 1 Tweets that mention Symmetri « Ulf Bodin -- Topsy.com

Lämna en kommentar