Fototriss: Överexponerat

23Maj10

Tre överexponerade bilder på ett överexponerat motiv. Martin på bilderna är min son. Han finns ofta med på mina bilder. Det är blir ganska naturligt så eftersom vi ofta är ute tillsammans och jag ofta har kameran med. Så har det varit i nästan nio år. Bilderna fyller flera funktioner för mig: Det blir minnen, utvecklingsdokumentation och ofta något som ger motiv och mening att fotografera. Jag tycker att han är ett intressant motiv som gör sig bra på bild.

Själv tycker han att detta ofta är pest. Han börjar bli rejält trött på det och hotar ofta att plåta tillbaka (han har en kamera själv). Jag hatar att vara med på bilder, så det är inget tomt hot. Ibland är han så trött på det så han tar betalt för att vara med på bild.  Detta bildserie kostade en krona per bild. Jag har en känsla av att jag kommer att bli ruinerad innan han flyttar hemifrån.

Jag ska tillägga att han har godkänt att jag visar bilderna. Bilderna ingår i temat Överexponerat i Fototriss.

Kamera: Canon 5D II
Objektiv: Canon EF 24L II (@F/1.8)
Framkallning från RAW: Canon DPP
Tid: 2010-05-22
Plats: Storvad vid Fyrisån utanför Gamla Uppsala



3 Responses to “Fototriss: Överexponerat”

  1. 1 Helena

    En vanlig kommentar när jag fotar mina tre grabbar – e du inte klar snart????…..men det är ju så många härliga minnen man får behålla när man har kameran i beredskap nästan jämt..
    En härlig triss där man får följa hans tre olika uttryck!

  2. Bra bilder! GRattis

  3. 3 Heidi

    Fina bilder. Kika gärna in hos mig och var med i min lilla fotoutmaning 🙂

    http://www.heidihoo.se/vad-tanker-du-pa-del-1/


Lämna en kommentar