Cooliris Media Wall

11Dec09

Nu kan man bädda in en Cooliris Media Wall i bloggar! Gå till Cooliris och använd t ex en Media RSS eller bilder från Flickr. Ni som använder Historiska museets Mina samlingar kan bädda in era favoriter eller era listor.

Väggen nedan är användarnas egna favoritföremål i Mina samlingar som är baserad på en Media RSS – http://mis.historiska.se/mis/sok/rss_media.asp?class=F&id=&size=80&method=FIT_WIN&type=5.

Kolla speciellt på att du kan söka inom en vägg. Klicka på Sök-knappen och knappa t ex in ‘Möne’.



2 Responses to “Cooliris Media Wall”

  1. 1 ArchAsa

    Coolt! Det ska jag pyssla med imorrn kväll. Fast mina favoriter i Mina Samlingar kan nog få besökare på bloggen att somna:
    ”En skärva. En skärva till. Ännu en skärva. En skärva. En skärva till.”😉

  2. Ja, keramikforskare och osteologer är nördigast – och du är ju både och. Men det blir kul att se vad du har valt.

    Jag tipsar om att det var problem med inloggningen från Cooliris till i alla fall WordPress och Flickr och ett sätt att komma runt problemet är att klistra in lösenordet i stället för att skriva in det…


Kommentera

