Påsk i Visby (2)

25Apr09
Jag visar några fler bilder från påskfirandet i Visby. Denna gång har jag förlorat mig i dimma som jag tidigt (nåja) upptäckte under hotellfrukosten och rusade ut i trots att det var påskafton. Dimman skingrades ganska fort uppe på klinten av solens värmande strålar, men låg kvar vid havet en bra stund. Visby är i vanliga fall en stad med nära kontakt med historien. Staden är tid och förflutenhet. I dimma förstärks detta ännu mer…
Medeltida dimma vid ringmuren.

Medeltida dimma vid ringmuren.

Fler än jag var på promenad i dimman. Ulf Bodin 2009

Fler än jag var på promenad i dimman.

Muren har en dimmig insida också.

Muren har en dimmig insida också.

Strävandes mot norr iklädd hjälm och gröna byxor.

Strävandes mot norr iklädd hjälm och gröna byxor.

Lykta i Almedalen

Samtliga bilder i detta inlägg är fria att använda för icke-kommersiella ändamål enligt Creative Commons. Klicka på bilderna för att få mer info (från Flickr).



One Response to “Påsk i Visby (2)”

  1. 1 giiid

    Hvor er de flotte, dine billeder fra Visby. Tågen giver dem en ekstra dimension, man begynder at spekulere på hvad det er man ikke kan se.


Kommentera

