Bildspel som bäddas in i bloggar

15Mar09
Visa

Mina favoriter | Mina samlingar (SHM)

 

Jag håller just nu på med att kika på teknologier att bädda eller länka in bildspel i bl a bloggar. Bildspelet utgår från en Media RSS som genereras från olika källor och som dynamiskt bakas om till en Flash på http://www.vuvox.com. I detta fall kommer bilderna via mitt eget flöde från Historiska museets söktjänst Sök i samlingarna där jag just nu arbetar med konceptet Mina samlingar. WordPress kan inte bädda in bildspelet (än… vad jag vet) utan just nu är det en länk.

Mer om detta längre fram.



No Responses Yet to “Bildspel som bäddas in i bloggar”

  1. Kommentera

Kommentera

