Chatelle Val De Loire

25Dec08

Detta är inte alls något favoritvin om ni tror det. I själva verket så går det knappt att dricka. Ändå så saknas detta vin djupt i mitt hushåll. Chockerande nog så har det enligt uppgift slutat säljas på Systembolaget i september innevarande år. Val de Loire är nämligen mitt standardvin för matlagning sedan många, många år. Jag tror att jag började använda det runt 1985 och det har nästan alltid funnits ett par flaskor hemma. Dess friska, mineraliga och strama neutrala smak har varit utmärkt för alla typer av såser. Vad ska jag nu ta mig till när jag i min bedrövelse såg att det var slut? Har du något tips på ett vitt favoritvin som du använder vid matlagning?



2 Responses to “Chatelle Val De Loire”

  1. Gott nytt år!

    Vi kommer att fira in det nya året med en flaska Alfred Gratien Cuvée Paradis Brut m.m. Hoppas att ni får en trevlig kväll. Vill du ha en liten vinbok kolla in boken Elakt gott finns att beställa gratis, se Aqua Vitae.

    Ha det fint

    Magnus Reuterdahl

  2. Tack! Hos oss blev det som vanligt en pava André Clouet.

    Hoppas det nya året innebär en mer sedentär livsstrategi!


Kommentera

