The Earliest Sign of the Devil in Sveg?

15Maj08

 Nils Bodin 1966

Den observante ser något lite ovanligt och ganska skrämmande i familjeidyllen på den vackra gula parkbänken framför kyrkan i den blomstrande tätorten Sveg i Härliga Härjedalen sommaren 1966. Har familjen Bodin fått en liten (men ganska glad) hårdrockare med fula gester som redan då hade påsar under ögonen eller är det en liten djävul? Länge trodde jag att det var jag som började och alla andra bara har följt efter. Men genom en artikel i Helsingborgs Dagblad inser jag att jag bara är ett mellanspel i utvecklingen av djävulsgester.

 



3 Responses to “The Earliest Sign of the Devil in Sveg?”

  1. 1 arkland

    Skrämmande bildbevis…

  2. 2 Ulf

    Ja. Blev lite orolig själv. Jag har alltid känt mig lite annorlunda. Kan det vara anledningen?

  3. 3 Lars L

    Men fingerställningen med tummen kan ju tolkas som ett uppochnervänt ”M” – typ ett hemligt tecken för typ Mattias Klum!? Faktiskt.


Kommentera

