Min fru tar snygga bilder

06Apr08

(c) Ann-Sofie Wigg Bodin 2006
Martin och Ulf i sumpsjön Stora Skärsjön utanför Lammhult
Foto: Ann-Sofie Wigg Bodin 2006

Det är lite pretto att ha en fotoblogg. Speciellt som jag har plåtat i trettifem år utan att bli speciellt nöjd med bilderna. Fotografering är också något av en materialsport för mig och under 90-talet glänste jag runt med en Leica M6 på magen, utan att resultaten blev så mycket bättre för det. Min fru, Ann-Sofie, knäpper då och då kort med en digital instamatic-kamera och är inte särskilt intresserad av foto. Resultaten blir emellertid ofta bra även om det är fullautomatik och lite snett och vint ibland.

Jag säger att hon har ett sinne för bilder, kanske främst personporträtt, som jag saknar. Hon har inte tid att blogga och är inte så pretto som jag. Därför tänker jag dra trafik till min blogg genom att visa hennes bilder då och då. Som den ovan…



One Response to “Min fru tar snygga bilder”

  1. Attractive section of content. I just stumbled upon your weblog and
    in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your
    blog posts. Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access
    consistently quickly.


Kommentera

