Blå bilder

21Mar08

Blue Bichon F

 

En sen kväll vid en sjö någonstans i Arvikatrakten i Värmland 1986.  Denna hund ser kanske söt ut där den poserar på kvällspromenaden, men samma kväll som bilden togs bajsade den på min kudde. Jag tror att rasen heter Bichon Frise.

Bilden är skannad från dia (Kodakchrome) och mixtrad med en del och beskuren. Den blå färgen är emellertid naturlig…



5 Responses to “Blå bilder”

  1. 1 karlstad igår

    Ha ha, tur att bilden blev bra iallafall!

  2. 2 Ulf

    Tack! Det var vid närmare eftertanke två små hundar av denna fåniga ras som bodde på gården. Jag är faktiskt osäker på vilken av dem som uträttade sina behov i min säng…

  3. 3 Petrovinski

    Älska Mariannes!!!!

  4. Petrovinski: Jag är osäker på hundens namn, men jag tror inte det var Marianne. Hundens matte hette inte heller Marianne vad jag kommer ihåg. Kanske avser din kommentar detta inlägg? Då stämmer det precis!

  5. En bild till på denna varelse finns nu på Flickr.


Kommentera

