Fotosöndag – en ny utmaning varje vecka

20Jun10

Fotosöndag är en löst sammanhållen krets av fotointresserade som tar en eller två bilder (som helst ska vara nytagna) inom ett visst tema som presenteras på tisdagen på fotosondag.se, och länkar till bilden på Twitter och Flickr på söndagen. Twittrar du om ditt bidrag, tagga med “#fotosondag” och temats namn. Fotosöndag finns även på Facebook.

Det är kul att bli utmanad av ett nytt fototema varje vecka. Det utvecklar nog mitt sätt att fotografera och är inte överdrivande jobbigt, ganska gott om tid och skapar inte så mycket prestationsångest. Jag är nog en ganska enkelspårig typ. Det känns som att jag har tagit samma bilder i trettio år när inspirationen är låg. Med en digitalkamera är det lätt att börja experimentera och det är smidigt att knäppa några kort och gå hem och snabbt se resultatet. Jag behöver träna mycket på detta. Fotosöndag ger en liten trigger att börja.

Veckans tema är Upprepningar. Staket, övergångsställe, fönster, träd på linje eller husvägg? Inte idag:

Recurrence by Ulf Bodin

Ulf Bodin 2010. CC: BY

Vad tycker du om min tolkning av temat? Det är ju egentligen en avvikelse som blir upp-repningen…

Se mina andra bidrag till Fotosöndag på Flickr.

2 Responses to “Fotosöndag – en ny utmaning varje vecka”

  1. 1 giiid

    Meget fint billede, jeg kan godt lide farverne, og skarpheden. Det minder mig om et andet billede med samme ide: http://www.dianevarner.com/index.php?showimage=185

    Tillykke med pinsessebryllupet igår, som vi så på TV hele dagen :-)

  2. Tack för kommantaren! Att bli jämförd med Diane Varner är ju smickrande, även om hon är i en annan klass än jag.

    Jo, det har varit en väldig uppståndelse kring prinsessbröllopet. Nu är ju jag för en republik och tycker Bernadotterna är ganska träiga för att vara stjärnor och förebilder, även om Vickan förefaller vara en trevlig och jordnära person. Jag ligger lågt och väntar på att uppståndelsen lägger sig…


Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

