Några favoritbilder från 2009

09Jan10

Mitt fotointresse höll i sig under 2009. Mycket tid och en hel del pengar har lagts ner i denna hobby. Det var riktigt roligt att försöka lära sig att plåta med en systemkamera. Jag har plåtat till och från sedan 1978 med egen kamera och så himla mycket har jag inte lärt mig, men lite bättre har det allt blivit under dessa mer än trettio år. Mycket finns kvar att upptäcka än. Ett vidvinkelobjektiv av någon sort ska köpas in till våren. Sedan får det nog vara slut med leksaker på ett tag.

Här nedan visas en Cooliris-presentation med trettiotre av mina favoritbilder från 2009 av det som laddats upp till Flickr. Bilderna har tagits med tre olika kameror och två objektiv. Omkring hälften är ihopstitchade från flera bilder. Tre av bilderna har visats i Flickr Explore under året, vilket egentligen inte betyder mer än att de varit de mest trafikerade bilderna. Martin är med på många bilder. Han är mitt favoritmotiv. Annars är det mest ”neutronbombsbilder” (som frun brukar kalla dem) som jag gillar. Mycket natur, vida landskap och sällan något som händer eller några människor som gör saker. Jag tror inte heller att bilderna säger så mycket. Jag har egentligen inte så mycket att säga eller att berätta. Jag gillar skarpa, snygga, kontrastrika bilder som är roliga att titta på och som ger små hållhakar för minnet kring hur det var när bilden togs. Mer än så är det inte.

Kommentera gärna bilderna på Flickr. Det är alltid roligt att försöka lära sig mer.

Om du vill se bilderna på ett annat sätt så kan du klicka på denna länk eller kanske denna.



One Response to “Några favoritbilder från 2009”


  1. 1 ulfbodin.se » Portfolio

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

